PERSBERICHT Scholieren nemen ouders mee op Lab Experience

12-09-2014 | In november openen vier laboratoriumbedrijven hun deuren voor een Lab Experience Day. Deze succesvolle formule is ontwikkeld om scholieren samen met hun ouders kennis te laten maken met de studie- en beroepsmogelijkheden in de laboratoriumwereld. Voor ouders is er een apart programma, want zij spelen een belangrijke rol in de studiekeuze van hun kind.

Lab Experience Day

Tijdens de Lab Experience Days zijn scholieren en ouders een dag in-house bij werkgevers te gast. Scholieren brengen een bezoek aan het lab en voeren zelf enkele proeven uit om zo een goed beeld te krijgen van de werkzaamheden in het lab. Daarnaast krijgen ze de kans om met medewerkers te praten en ontdekken zij meer over de studiemogelijkheden. Voor de ouders is er een apart programma met praktische informatie over onder andere opleidingen, baanzekerheid en doorgroeimogelijkheden. Het project Lab Experience Days is een samenwerking tussen Stichting C3, laboratoriumbedrijven, ROC’s en hogescholen.

Zaterdag 1 november: Nunhems Netherlands BV in Nunhem – Nunhems is een groot, internationaal zaadveredelingsbedrijf. Hier worden bijvoorbeeld nieuwe rassen van zaadproducten ontwikkeld.

Zaterdag 1 november: RIKILT Wageningen UR/NVWA in Wageningen – De medewerkers van RIKILT/NVWA doen in het laboratorium onder andere onderzoek naar de veiligheid en betrouwbaarheid van voedsel voor de consument.

Zaterdag 8 november: Mead Johnson Nutrition in Nijmegen – Mead Johnson Nutrition is één van de grootste fabrikanten van zuigelingenvoeding ter wereld. In het laboratorium wordt continu onderzoek gedaan naar verbeteringen van de bestaande producten.

Vrijdagavond 14 november: Vitens Laboratorium in Leeuwarden – Vitens is het grootste drinkwaterbedrijf in Nederland. In het uiterst moderne laboratorium vinden chemische en microbiologische analyses plaats om de kwaliteit van het drinkwater continu te monitoren.

Succesvolle formule

Dat de vorige edities succesvol waren blijkt uit de evaluaties: ruim twee derde van de deelnemers geeft aan na de LED een beter beeld te hebben van de laboratoriumtechniek en ruim een derde geeft aan enthousiast te zijn geworden voor deze sector.

Meer informatie over de programma’s, bedrijven, deelname en inschrijven:www.labexperience.nl