Hier kunt u het materiaal bekijken en downloaden van een select aantal lezingen, masterclasses en werkgroepen van de Woudschoten Chemie Conferentie 2022.

DiO Conferentie

Practicum – Presentatie FAQ
Suzy Maljaars & Anne van Emmerik

WCC2022 DiO Conferentie – FAQ Practicum

Lezingen

Parallellezing 1 – Kernenergie: Trends en Thorium
Prof. Dr. ir. Jan Leen Kloosterman (TU Delft)

WCC2022 PL1 – Jan Leen Kloosterman

Parallellezing 2 – Hoe biochemie een cruciale rol speelde in het bestrijden van de corona crisis – Het Pfizer vaccin verhaal van binnen uit
Marc Kaptein (Pfizer Nederland)

WCC2022 PL2 – Marc Kaptein

Parallellezing 3 – Van lineair naar circulair – kansen & uitdagingen voor nieuwe chemie
Peter Nieuwenhuizen (European Circular Bioeconomy Fund)

WCC2022 PL3 – Peter Nieuwenhuizen

Parallellezing 5 – Zien is geloven: moleculaire vingerafdrukken van structuur en reacties met behulp van hoge-resolutie laser spectroscopie
Prof. dr Wybren Jan Buma (Universiteit van Amsterdam)

WCC2022 PL5 – Wybren Jan Buma

Parallellezing 6 – Is suiker altijd zoet? Op onderzoek naar de suiker streepjescode op cellen met slim moleculair gereedschap
Dr. Tom Wennekes (Universiteit Utrecht)

WCC2022 PL6 – Tom Wennekes

Werkgroepen

Werkgroep 1.1 – De Energietransitie-masterclass voor het VO | Masterclass 3.1 – Energietransitie… onderbouwd en gemotiveerd | Werkgroep 4.7 – Energietransitie-spel “Switch City” voor het VO
Jelte Bosma & Marijn van Vliet (Darel Education)

WCC2022 WG1.1, WG4.7 & MC3.1 – Jelte Bosma & Marijn van Vliet

Werkgroep 2.2 – Anders kijken naar misconcepties met behulp van het ‘scheikundig denken’ raamwerk
Hanna Stammes (Radboud Universiteit)

WCC2022 WG2.2 – Hanna Stammes

Werkgroep 2.3 – Ontwerp en gebruik van VR in de klas
Mart Mojet (RSG Magister Alvinus) & Rianne van Dinther (Technische Universiteit Eindhoven)

WCC2022 WG2.3 – Mart Mojet & Rianne van Dinther

Werkgroep 2.4 – Klas 3(H/V) in vorm met formatief
Suzanne van der Waal & Sabina Onderwater

WCC2022 WG2.4 – Sabina Onderwater & Suzanne van der Waal

Werkgroep 3.2 – Actief Formatief
Remko Schoot Uiterkamp & Susan Bouwmeester (Christelijk Lyceum Delft)

WCC2022 WG3.2 – Remke Schoot Uiterkamp & Susan Bouwmeester
WCC2022 WG3.2 – Reactiespel (zuur-base)

Werkgroep 3.4 – Actief en creatief leren binnen de scheikundeles!
Sonja Schoenmakers (Radboud Docenten Academie)

WCC2022 WG3.4 – Sonja Schoenmakers

Werkgroep 3.5 – Lesvideo’s maken voor docenten met weinig tijd
Sven de Jong (Hogeschool Utrecht)

WCC2022 WG3.5 – Sven de Jong

Werkgroep 3.6 – Cluedo: Zoek burgerschap in het scheikunde onderwijs
Judith Rotink & Talitha Visser (Universiteit Twente & ELAN)

WCC2022 WG3.6 – Judith Rotink & Talitha Visser

Werkgroep 4.1 – Snel formatief handelen met diagnostische vragen
Sofie Faes (NVON & Heerbeeck College) & Nik Osinski (NVON & Cals College)

WCC2022 WG4.1 – Sofie Faes & Nik Osinki
WCC2022 WG4.1 – Werkblad Diagnostische Vragen

Werkgroep 4.2 – De aard van natuurwetenschappen
Remco Vasterink & Marijn van Nijhuis (Hogeschool Utrecht)

WCC2022 WG4.2 – Remco Vasterink & Marijn van Nijhuis

Werkgroep 4.3 & 6.2 – Elektrisch rijden met bus of vrachtwagen – een chemische uitdaging
Martha Hoebens (Bedrijf in de Klas)

WCC2022 WG4.3 & WG6.2 – Martha Hoebens

Werkgroep 4.5 – Presentatie en analyse van de herziene scheikunde syllabi (havo en vwo) en discussie
Emiel de Kleijn (SLO & secretaris syllabuscommissie)

WCC2022 WG4.5 – Emiel de Kleijn

Werkgroep 5.2 – Chemie in de 7 werelden van bèta en techniek
Martha Hoebens (Jet-net & Technet)

WCC2022 WG5.2 – Martha Hoebens

Werkgroep 5.4 – Meiden in de chemie: studiekeuze en het grote potentieel
Marieke Wolthoff & Tess Schoneveld (PTvT)

WCC2022 WG5.4 – Marieke Wolthoff & Tess Schoneveld

Werkgroep 5.6 – Proef het werk! Kiezen voor een N-profiel
Marijn Meijer (C3)

WCC2022 WG5.6 – Marijn Meijer
WCC2022 WG5.6 – Concept Module Uienafval
WCC2022 WG5.6 – Concept Module Wortel

Masterclasses

Masterclass 1.1 – Ammoniak als brandstof voor schepen
Niels de Vries (C-Job Naval Architects)

WCC2022 MC1.1 – Niels de Vries

Masterclass 2.3 – Eigenaarschap van leren verrijken met de activerende werkvormen van Test-Correct (interactieve sessie)
Alex Karlas (Test-Correct)

WCC2022 MC2.3 – Alex Karlas
WCC2022 MC2.3 – Brochure Digitaal Toetsplatform